Vesper Pauluskerk Vesper Pauluskerk

Kort verslag Vesper met gasten van de Pauluskerk.
Zondag 24 juli was er weer een bijzondere samenkomst van De Rank.
De uitvoering van de liturgie werd verzorgd door Thea Sterk, Edith den Otter en Bram van Woudenberg.
Het thema “Bidden” maakte hier deel vanuit.
Als gasten van het diaconaal centrum de Pauluskerk waren aanwezig de heer en mevrouw van der Sluis, vrijwilligers aldaar. Zij vertelden het e.e.a. van de organisatie die uitsluitend van giften moet bestaan. Wij hoorden getallen van 80.000 mensen onder de armoedegrens, 100.000 mensen ernstige schulden en 10.000 zonder verblijfspapieren.
In de armste stad van Nederland, Rotterdam, opereert De Pauluskerk.
Jaren geleden, in 2016, waren leden van De Rank daar al eens. Wij kregen er een rondleiding en uitvoerige toelichting. Toen al was ik zeer onder de indruk van hun werkzaamheden, dat was nu ook weer het geval. Diep respect voor de ongeveer 200 vrijwilligers daar.
Goed dat de opbrengst van de diaconiecollecte voor de Pauluskerk bestemd was.

Na afloop was er weer, zoals al vele jaren in de zomer, een “gezellig samenzijn” zoals men dat noemt. Kees en Liesbeth, onze huis –traiteurs hadden dat weer goed voor elkaar.
Mooie bijeenkomst om op terug te kijken.
Rob van Vreedendaal