Postzegels Postzegels

Gebruikte postzegels: ze zijn nog altijd geld waard, ook al worden ze steeds minder gebruikt. Kerk in Actie en GZB zamelen daarom postzegels en ansichtkaarten in. Met de opbrengst ervan worden projecten van beide organisaties in het buitenland gefinancierd.

Van zegel naar zendingsproject
De ingezamelde postzegels komen terecht bij een team van vrijwilligers. Zij sorteren de postzegels en ansichtkaarten met veel zorg, kennis en aandacht. Vervolgens verhandelen ze de postzegels via verkoopadressen in Nederland en nationale en internationale beurzen. De ansicht- en geboortekaarten verkopen ze aan verzamelaars op beurzen en bieden ze te koop aan via websites als Marktplaats. De opbrengst komt terecht bij Kerk in Actie en de Gereformeerde Zendingsbond (GZB).
  • Alleen ansichtkaarten leveren geld op. Dat zijn enkele kaarten met op de achterkant ruimte voor een adres.
  • Naast ansichtkaarten zijn specifiek welkom: geboortekaartjes, kaarten van Anton Pieck of Actie Kinderpostzegels. Daarnaast zijn zelfgemaakte kaarten welkom, zij worden verkocht als materiaal voor nieuwe zelfgemaakte kaarten. Voor deze categorieën kaarten geldt dat het ook dubbele kaarten mogen zijn. Deze kaarten graag apart verpakken.
Op de tafel bij de ingang staat een gekleurde doos, waarin u de postzegels en kaarten kunt deponeren. Thea van Vreedendaal verzorgt al jaren de distributie hiervan.